الثلاثاء، 1 ديسمبر 2009

تمــرد


الدنيا دي نكتة مضحة اوى.. وكذبة كبيرة خالص.. وفزورة مالهاش حل تقريبا..



بس لو انسي كل ده وألجأ لربنا.. وبقلب صافي..



هأضحك من قلبي.. من غير نكت.. ومش هكذب ولا هخدع..



وهعرف حل فزورة الدنيا..


وأعيش حياتى.. أضحك و أضحك..


أقفز هنا و هناك.. مفيش أحزان..


فأحيا من جديد كل يوم..


كأننى طفل صغير..

خلاااااااص هبطل تفكير فيكي يا دنيا واشيلك من دماغى..



هتجينى اكيد هتجينى.. وساعتها هقولك..



خلاص يا دنيا.. مبقتش انا عايزك !!


شوفي حد غيري ..اشغليه



هناك 12 تعليقًا:

نور الدين (محمد الجيزاوى) يقول...

ازيك ياخاطر وحشتنى والله يبنى
.
عجبنى نبرة التحدى للدنيا
بس هل فعلا لما تجيلنا هنقولها خلاص وقتك راح
؟؟؟

Sameh Ezzat - (خواطر خاطر) يقول...

نور الدين .. ازيك انت ونفسي اشوفك لانك فعلا وحشتني ..
بخصوص نبره التحدي للدنيا .. فأتمني ان اصدق..
وفقنا الله جميعا الي ما هو خيرا لنا.

آيوشة يقول...

احسن حاجة انك مش تشيل هم دنيا ابدا
سيبك كل حاجة على ربنا
لان الدنيا مش تستاهل حتى نفكر فيها

غير معرف يقول...

مممممممممممم.. بس لو تسيبني انا كمان الدنيا ف حالي

^_^

مها ميهوووو

rovy يقول...

و نعم بالله يا سامح ..
صح جداا كلامك ..
ربنا يوفقك دائما يارب

تحياتى

مشروع انسان يقول...

جميل

هى كده الدنيا اللى يسعى ليها طول عمره ميعرفش ليها او ممكن يلاقيها بس تغرقه فيها

واللى يتمنع عليها تقبل عليه

ذكرتنى بقول سيدنا على
يا دنيا غرى غيرى

Sameh Ezzat - (خواطر خاطر) يقول...

ايوشه ..
عندك حق وهشايل للدنيا هم ليه و لينا رب كريم

Sameh Ezzat - (خواطر خاطر) يقول...

مهاميهو..
هيا يعني اللي ماسكه فيكي :)

كيكى عوووووو يقول...

ياااااااااااريت لو كان كلامنا الى بنقوله كان بجد وبيتحقق فعلا
وماتبقاش مجرد امنيات دفينه لينا!!!
عايزة اصرخ زيك واقول
خلااااااااااااااااااااااااااااااص
مبقتش فعلا عايزاكى
عووووووووووووو

نور الدين (محمد الجيزاوى) يقول...

سامح
ازى اخبار ياعزيزى انا جاى اسألك ليه مبتنزلش جديد
تعرف اجمل فى كتاباتك البساطة وعدم التكلف وحالة السلام النفسى اللى بحسها فى كل مرة بقرا عندك يعنى مثلا الخاطرة دى انا قريتها اكتر من مرة قد ايه فعلا ممكن يريحنا اننا نلجأ لربنا وهو قادر على محو كل همومنا وفتح ابواب النور والحق وكل ما يليق بكرمه
كتابات من النوع دة بتعيد الثقة والشعور بالامان وبتفكرنا دايما ان هناك صوب السماء من وحده يملك راحتنا الحقيقية
فواصل بقلمك ياصديقى
كل تحية وتقدير
...
نورالدين محمود

العلم نور يقول...

الحمد لله .. أنا أدرت ظهري للدنيا الفانية ونظرت الأمام .. ومبارك عليك

z!zOoOo يقول...

انا كنت سايب تعليق هنا يا كابتن

راح فين

قر وإعترف

:@