الأحد، 6 سبتمبر 2009

لقاء مع المدونين - افطار رمضاني رائع

مقدرش اقول غير انه اسعد يوم في عمري كله
رأيت ذلك في نظره طفل برئ علي سرير المرض ..
رأيت ذلك في فرحه ام بأن في اناس اخرون يحسون بهم
رأت ذلك في كم عدد الوجبات وكم الحضور من اخواتي المدونين
رأيت ذلك في اندفاع الكل للمساهمه في فعل خير ورسم السعاده علي اوجه الاخرين
مجهود كبير جدا بذله ناس فعلا ربنا يجازيها خير بحضورها وناس بمساعدتها الماديه...




اليوم من جووا.....
اليوم ده من احلي ايام حياتي كلها علي الاطلاق .. يا جماعه ما اجمل وما اروع فعل الخير و رؤية السعاده علي وجوه ناس محتاجه فعلا لمن ياخد بأديهم في مصايبهم واطفالهم المرضي ..
بس الحمد لله زي ما بيقولو احنا النهارده يا شباب المدونين ضربنا 3 عصافير بحجر واحد

1- اننا فطارنا صايمن واخذنا الثواب بأذن الله
2- ان كان المبلغ المتبرع به كبير والحمد لله واتوزع علي ناس فعلا محتاجين ايد مساعده وسبحان الله ربنا فعلا مبينساش حد

3- اننا اتقابلنا في اول لقاء تدويني بالنسبه لي وفطرنا سوا كلنا في جو كله الفه واخاء ( مين الفه دي ؟؟ )" مع ان المطعم رغم جماله ونظافته وشغل الرخام اللي لفت نظري وقوة التكيف اللي خلتني اكره الشتا الا انه تقريبا اثر علي الاستف وخلاه مد الصوم في هذا اليوم لغايه الساعه 7:30 " :) لغايه ما تكرموا ونزلو الاكل لنا

بس المهم اننا شوفنا بعض واتكلمنا مع بعض وحكانا مع بعض واحلي حاجه اننا اتعرفنا علي شخصيات بعض علي قرب ودردشنا في حاجات كتير اوي


*************

هناك 21 تعليقًا:

Kiara يقول...

بصراحه كان يوم لطيف خالص


وميرسي جدا علي الكلام الحلو دا انا مش اد كل دا

كل سنة وانت طيب وان شاء الله هنتلاقي في لقاءات تانيه

وانت بصراحه شخصية محترمه بس كنت بتغيظ منامينو عشان اتاخر الاكل عليه هههههههههه

adel يقول...

كان يوم بجد حلو قوي قوي

وو خصوصا الترابيزة بتاعتنا
هههههههههههههه

و لا قاعدة سوووو باليل
يخربيت الضحك يعني

وان شاء الله نتقابل بقي تاني ان شاء الله

عاشقه الرومانسيه يقول...

ربنا يجعله فى ميزان حسناتكم
كان نفسى اكون معاكم

Asmaa mahaba يقول...

اتفق معاك اليوم كان اكثر من رائع فعلا ما شاء الله
وكل الناس زى السكر
ومع انى مش عارفه انت كنت مين فى الموضوع ومش عارفه اجيبك من الصوره اللى انت حاطتها حاساها صوره رمسيس التانى :))
فيها عظمه وشموخ:))
بس كلكم كنتوا هايلين ما شاء الله

Mina يقول...

من ناحية اليوم كان بجد يوم تحفة
انا اول مرة احضر لقاء للمدونين
بس ان شاء الله مش اخر مرة
وبعدين ايه ياعم الكلام الكبير اللي انت بتقوله ده
متشكرين يااسطي ونجاملك في الافراح
ههههههههههههههههههههههه
ومش هانسالك ابدا لما قعدت تغيظني بالمحشي
مع انه كان طبقي اصلا بس انا فوتهولك علشان انت كنت صايم بقي وكدة
انما المرة اللي جاية ابداااااااااا
انت اللي جبتيه لنفسك ياحورية

حنين القلب يقول...

ربنا يجعله فى ميزان حسناتكم
ويتقبل منك الصيام والقيام

كان نفسى اكون معاكم
بس خيرها فى غيرها باذن الله

همس الاحباب يقول...

كل سنة وانت طيب
وسعدنا بوجودك جدا
وان شاء الله نلتقى على خير
جزاك الله خيرا

Maryama Qandil يقول...

:d
يا مرحبا بخواطر خاطر
العنوان بيفكرني بالشقيري,,,خواطر شاب
ان شاء الله تبقى مدونة لذيذة وتضيف كتير
:)

حلوو نقلك لليوم,,, وصرااحة اثرتوا فيا شوية ندم ,,,كتير الصراحة
اني مجتش افطر معاكوا,,,
بس يلا كل خير ان شاء الله,,,:)

Sameh Ezzat - (خواطر خاطر) يقول...

كيارااا...

اليوم فعلا كان جميل وان كان جميل لانك اول حد اتقابلت معاه انتي ومنامينو ...وانا مقولتش غير اللي شوفته D:
وبخصوص منامينو فهوا يستهال لانه كان بيتمرد وبهددك لو الفراخ معبتوش لانك انتي اللي اختارتيهاله .. اهو فضل لما جاع وأكل ومفكرش هيا حلوه وولا وحشه هههههههههه

----------
عادولا ...البلد دي فيها حكومه .
احلي حاجه اننا خرجنا سوا ورحنا ع البورصه وعرفتني باحمد سووو وكمان احلي مفاجئه اني شوفت زيكا (المخرج) صحبي وحبيبي ويمكن هوا وسو والصباغ والدوح خلانا منبطلش ضحك طول محنا قاعدين

------------
عاشقه الرومانسيه ...
اشكرك علي كبلمك
و فعلا يا ريتك كنتي معانا في اليوم الجميل ده بس اكيد الجيات اكتر

-------------------

سومه...مجنونه فى بلد عاقل ....
ايه يا سوما انتي مش فاكراني ازاي
صباح الخير .. دا احنا اتكلمنا سوا شويه ..لما كنت بناقشك في اسمك مدونتك وبقولك ازي تسميها مجتونه رغم ان شاكلك هاديه ههههههههه
حاولي تفتكري كنت الوحيد اللي لابش اورنج
كمان صورتي .. هههه انتي ناسيه اننا احفاد الفراعه اظن اني بقلد جدي وعلي رائ المثل من شابه اباه فما ظلم ههههههههههههههه

--------------------

Asmaa mahaba يقول...

اينعم لقد تذكرت :))
المره الجايه تيجى ومعاك دوا الزهايمر وفعلا ليس على المجنون حرج:)))

doaa يقول...

أحلى حاجة حصلت بجد إننا اتعرفنا على شخصيات حلوة زيك يا سامح وكيارا أنا كنت بشوف تعليقها دايما بس مكنتش عارفة انها موجودة يومها أنا بصراحة يمكن مكلمتش مع حد كتير يومها أصلي تقريبا أول مرة أجتمع مع مدونين فكنت مكثوفة شوية
وكويس إنك اتبسطت يا سامح أنا لما رحت البورصة مشوفتكش هناك
أنا اتعرفت عليك وعلى رنا كنت عارفاها قبلها بثلاثة أيام تقريبا والصباغ طبعا كنت عارفاه من فترة وناس تانية كتير حلوة قوي بجد
ربنا يكرمهم ويجازيهم خير
بس بيني وبينك من غير ما تقول لحد أنا جيت متاخرة قوي وملحقتش توزيع الأكل أصل نزلت من البيت متأخر
عارف أنا أختي سابتنا لما أكلها اتأخر وراحت تصلي المغرب وعاشت شوية في المطعم ,, هههههههههه
بس كان يوم حلو قوي
ياريت تتكرر أنا إن شاء الله هروح الأربعاء معهد الأورام ياريت أشوفكم كلكم

فاتيما يقول...

وكفايه انها ذكرتني في البوست بتاعها
!!!!!!!!!!!!!!!!
إيه بقى الجملة الغريبة دى سعادتك عشان عاوزة اتخانق بسببها ....
عيب اما تقول الكلام دا يا بنى
دنتوا فرحة و بهجة للقلب الحزين
إنتا
و الواد عادل ابنى
و محمود و كل الشباب الجميل
اللى حضر اليوم بتحسسونى إن بكرة هيبقى كويس و مبشر
و إن يوسف و هوه بيكبر هيلاقى نماذج محترمة كتير يطمح يكون زيها فى السلوك و الاخلاق و العمل كمان
يا ريته كان معايا و انا أعرفه عليكم واحد واحد و اقوله دول مثل اعلى ليك و نفسى اشوفك لما كبر تكون زيهم كدا
تقولى ذكرتنى و بتاع
دنتوا اخواتى و عاوزة اقول ولادى كمان بس خلاص الواد عادل اخد الامومة دى حصرى هوه و لماضة بالإشتراك مع يوسف
انما برضووووو انتوا ولادى و اخواتى ب انا فرحانة بيكم جدااااااااا
إن شاء الله نشوفك دايما فى كل لقاء تدوينى
إنتا من الناس اللى الواحد بيشوف الخير مرسوم فى وشوشهم حى و حاضر
خالص ودى يا خاطر يا جميل القلب

قوس قزح يقول...

عارف اكتر حاجة عجبتنى فيك ايه .. ان بالرغم من انك لسه داخل التدوين جديد لكن جواك حماس كبير للمشاركة من اول ما سمعت عن اللقاء
جزاك الله خير على وجودك يومها و مشاركتك معنا

كيكى عوووووو يقول...

المشاركة مع ناس بتحبهم من غير ما تشوفهم واننا نتجمع فى الخير اهو دة بقى الى يعدى فوق الحدود
والحمد الله كان اليوم تحفة فى تسيباس ليشع!!!!
يااااااااااارب انت عارف بقى

Sameh Ezzat - (خواطر خاطر) يقول...

والله يا منامنيو الكلام ده طلع نازل من القلب للقلب رسول هههههههه مش كلام كبير ولا حاجه انا قولت اللي شوفته فيك ...
حاجه تانيه موقفك معايا في موضوع الاكل ونعم الرجوله

--------------

حنين القلب..
امين امين طبعا اليوم كان حلو ومش يتوصف
ويارتك كنتي معانا كنت اتعرفنا بس اكيد الجيات اكتر واكتر
--------------
خالد ..همس الاحباب ...
الراجل اللي بجد ارفع لك القبعه لفضلك في نجاح القاء ده ونجاح الفطار الخيري
انتا فعلا شخصيه محترمه

--------------
Am fOpa'D ....
اسمك صعب شويه .. بس كل سنه وانتا طيب يا جميل للاسف اني متعرفتش عليك في اللقاء رغم اننا كنا مع بعض
بس لازم المره اللي جايه مفوتش لقاء الا لما اتعرف علي كل الناس اللي بحبهم زيك ...

-------------

سوما ....
ركزي شويتين وااايه عايزاني اجيب لك دوا .. مين اللي هيدفع بقا ان شاء الله تمن الدوا ده .. العباسيه بيصرفوا فيها الدوا ببلاش هههههههههه

------------
دعاء.......

الحمد لله يا doooانه كان يوم لطيف واننا اتعرفنا علي شخصيات بعض ويارب يدوم الخير بينا ..امين
انما بقا بالنسبه لكي انتاي واختك فأنا كنت زعلان لان الاكل اتأخر عليكيو بس كويس انها اتصرفت يارتها كانت قالت كنت رحت معاهااا هههههههه وزي ما بيقولواا لا صلاه علي طعام
-----------------

فاتيما
انا هغير من عادل :)

--------------
دليا ... قوس قزح

مش عارف اقولك لكي ايه عير
ونعم الاداره
ونعم التنظيم
ونعم الترحيب

واهلا بي بين عالمكم

---------------
كيكي .. فكك مني

انا ليا الشرف اني اتكلم معاكي شويه وعرفتك فين فين في تسباس ليشع ههههههههههه هيا دي الحسنه الوحيده اللي عملها ...

ابو على يقول...

:d

هههههههههههههههههه

ازيك
واللهى انت عسل خالس
بس حلوه انت الشخص المجهول دى

على فكره مش حكايه انى ماكنتش عايز اتعرف على حد بالعكس واللهى انا كان نفسى اتعرف على كل الموجودين بس اصلا كانت دماغى متنيله على عينها من الصداع ومن برد التكييف
ثم انت كنت كل شويه كنت تقوم

ما تثبت يا اخى عشان نعرف نكلمك

هههههههههههه
كل سنه وانت طيب

صحيح قولى والنبى فين بقى بيوتيفل مايند
انا كنت فاكرك هو ولا هو يبقى مش انت ولا ايه

يلا سى يو

mostafa rayan يقول...

تحديث مهم جدا
طبعا يا جماعه مش هقدر انسي اقول لكم
انى شوفت كمان الكاتب الشاب صثاحب الموهبه المتميزه والقلم الفريد
مصطفى ريان صاحب المجموعه القصصيه الرائعه ( اعترافات رئيس سابق )
ومدونه ابداعات شاب ثائر
وان شاء الله ياجماعه مثصطفى بكره هيبقى من اهم وافضل كتاب جيله
__________

خاطر انا عارف طبعا انك انت نسيت
تكنب الجزء ده فى البوست ( طبعا مش تعمد ولكن لأنك كنت تعبان ) فأنا قلت اكتبهولك
ههههههههه
كل سنه وانت طيب يا صاحبى وعيد سعيد
عليك
وبجد فرحان اني شوفتك واتعرفت عليك
لك كل محبتى وودي

قوس قزح يقول...

كل سنة وانت طيب و بخير
عيد سعيد عليك و على اسرتك الكريمة

Maryama Qandil يقول...

كل سنة وانت طيب يا ساامح
:)

عيدك مبارك وسعيد عليك وعلى الاسرة الكريمة
:)

Sameh Ezzat - (خواطر خاطر) يقول...

الكاتب العظيم مصطفي ريان " مدونه اعترافات رئيس سابق "
التحديث لازم ينزل بناء عن اوامرك

وانا اسف اسف اسف يا مصطفي علي اني فعلنا سهي عليا اني اضيفك بس والله انا ليا الشرف اني اكون قبلتك لان انتا فعلا من الكتاب الكبار دلوقتي ويارب يارب اشوفك زي منا عايز " ناجح اكيد"

كل سنه وانتا طيب وديما فكرني بالخير ويارب نتقابل تاني عشان لو شفتك مس هسيبك "" فعلا شخصيه طيبه ومحترم وهادئ"

دامت الموده

Sameh Ezzat - (خواطر خاطر) يقول...

دليا قوس قزح
وانتي طيبه ويارب ديما نفتكر بعض في الخير
(:

--------------


♥ الفليلسوفه Am fOpa'D ♥

... انا مصر ان الاسم صعب
(:
اشكرك وكل سنه وانتي طيبه وعيد مبارك